0546-571546 - toets 1 info@huisartsenpraktijkbrockhoff.nl

De jaarlijkse griepprik

Datum griepprik

De jaarlijkse griepcampagne vindt plaats op donderdag 19 oktober van 16:00 t/m 18:00 uur in de praktijk.

Voor wie is de griepprik bedoeld?

De griepprik is bedoeld voor mensen die extra risico lopen om ernstig ziek te worden door de griep. Zij kunnen bijvoorbeeld een ernstige longontsteking krijgen of uitdrogen. Als u tot een risicogroep behoort, krijgt u het advies om elk jaar de griepprik te halen.

Risicogroepen

De griepprik is bedoeld voor de volgende risicogroepen:

• Iedereen van 60 jaar en ouder;
  • Mensen met een langdurige hart- of vaatziekte;
  • Mensen met een langdurige longziekte (bijvoorbeeld astma of COPD);
  • Mensen met diabetes mellitus (suikerziekte);
  • Mensen met een nierziekte;
  • Mensen met weinig weerstand door een ziekte of een medische behandeling (bijvoorbeeld mensen met kanker die een chemokuur krijgen): hun lichaam is kwetsbaar, waardoor de gevolgen van griep ernstiger kunnen zijn.

Bent u zwanger en hoort u bij een van deze groepen? Ook dan kunt u de griepprik krijgen.

Niet in een risicogroep?

Zit u niet in een risicogroep en wilt u graag een griepprik? Dan betaalt u zowel de griepprik als het vaccineren. Sommige aanvullende verzekeringen vergoeden deze kosten (gedeeltelijk).

Mededeling

• Op de woensdagen is er geen inloopspreekuur.

Mededeling

- De jaarlijkse griepcampagne vindt dit jaar plaats op donderdag 19 oktober, tussen 16:00-18:00 uur. - Op de woensdagen is er geen inloopspreekuur.

You have Successfully Subscribed!